Ledig & lyxfrulle

Men goood morgon Världen!!! Solen skiner och det är snö och frost som klär alla träd i björkarnas stad. Sucha bjuti! Nä, men iallafall så är jag ledig idag. Riktigt skönt efter att ha jobbat åtta dagar i rad och även haft mycket på hästfronten. Red både Harry och Aurora i ridhuset i söndags. Aurora fick faktiskt småskutta lite och kändes riktigt trevlig. Väldigt schysst också märkte jag efter att jag trodde att hon skulle hoppa av stort på en oxer och kastade mig fram, men hon tog ett galoppsprång till innan och hoppade lugnt med mig över halsen typ haha. Hörde Sofia i huvudet gorma "HOPPA INTE FÖRE!!!" ..

Harry fick bara göra av med lite energi och fick sig mycket trav-och galoppjobb. Riktigt jäkla alert var han och blev plötsligt väldigt mötesrädd när han hade all överskottsenergi i kroppen. Han har varit lite mötesrädd tidigare, men det har som varit lugnt på den fronten, men nu i söndags flög han i luften trots att hästarna knappt kom nära honom. Dock tror jag som sagt att det hade väldigt mycket med överskottsenergin att göra, bara sprallig liksom. Väldigt fin emellanåt och fixade några braiga byten i galoppen. 
Nu ska jag snart röra mig mot stallet, sedan blir det faktiskt att åka och hämta en kompis åt Frank!!! Yay, excitiiing. Bjuder på en bild på min lyxiga frulle. Peace!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0