Julbord på Brännlands Wärdshus

Good evening people. Sitter i vardagsrummet med laptopen i knät och tätt intill min högra sida står julgranen. Verkligen inne i juletiden nu fosho'. Gjorde ett besök på Rusta igår tillsammans med Robin för att handla mer julsaker. Dagen innan var vi där och lyckades proppa en full vagn med juliga saker som ljusstakar, adventstake, glittriga ljus, traditionella långa röda ljus som ska brinna för varje advent, en blå ljusslinga som hamnade i gardinstången, superfina julgranskulor och lite annat smått & gott. Julgranen köpte vi inte förrän dagen efter (alltså igår) eftersom vi var tvungen att diskutera om vi skulle ha en riktig eller i plast. Robin gav iallafall med sig och jag fick min plastgran. Blev riktigt fin efter att vi hade pyntat den igårkväll. Synd bara att det är Franks nya favoritleksak. 
 
Ikväll var jag iväg med jobbet och åt julbord på Brännlands Wärdshus! Första gången jag gjorde ett besök där, men verkligen inte det sista. Mysiga lokaler och riktigt god mat. Vi fick gå in i en stor grillkåta? som hade en vedbrasa i mitten och sedan var det bara att gå runt längs tältet och ta mat. Fanns verkligen allt möjligt av olika röror, sill och typ 20 andra sorter, julskinka och 20 andra sorter där med, till och med björnskinka?! Eller vet inte om man säger skinka till det, det kanske bara är gris. Skivat björnkött iaf. Och gås, och älg osv då. Sen det vanliga som jag vågade äta av, alltså prinskorven, köttbullarna och spjällen. Asgott. Liite plats kvar fanns till efterrätt och då fanns ett litet dessertbord med olika sorter där med. Testade en mörk chokladmousse med krossad mintchoklad uppepå, en luftig vaniljkräm med pepparkakskross, sen tog jag även en klick ris ala malta, men det var ingen höjdare. Bjuder på en bild på efterrätterna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0