På gång med hästarna

Lördag, men känns inte alls som det. Vet inte alls vilken dag det egentligen känns som, men helg är det och det är min jobbhelg. Jobbat 10-17 och det gick bra trots att kroppen fortfarande var en aningen orkeslös. Men det blev ingen rusch så jag försökte bara ta det lugnt och det funkade fint.
 
Lite nytt som händer på hästfronten. Amir har ju varit utlånad sedan sommaren/hösten förra året, men som det ser ut nu kommer han hem i månadsskiftet. I början på maj. Det är egentligen mest tänkt som en mellanlandning för han är ju ute på annons. För att folk ska kunna komma och provrida måste jag ju ha honom hemma. Förhoppningsvis blir det bara en mellanlandning, det hoppas jag på för hans skull. Jag vill inte att han ska behöva åka runt, utan nu ska han till ett sista hem. Till ett mysigt hem som ger honom all den tid han förtjänar. Han har haft en bra tid hos fodervärdarna också som verkar vara en jättefin familj, så det handlar inget om det, men jag måste nu sälja och dom är inte intresserad av nåt annat än att låna så då måste jag tyvärr leta efter ett nytt hem.
 
Så nu till vår/sommaren kommer det bli mycket stall. Eftersom jag får hem Amir gäller det att hålla honom i trim och därför känner jag att det är lika bra att ta tag i hästeriet ordentligt och verkligen ge det tid. Därför blir det nog ett litet uppehåll från gymmet här i stan efter att mitt kort gått ut. Har ju gymmet i Norrbyn och när det nu blir varmare tider kan jag vara ute och springa eller hoppa med mitt älskade rep.;) Är även taggad på satsa mer på Harry och komma igång med träningen på honom. Fina hästen. Men det blir bra. Förhoppningsvis blir det något pass med honom redan i början av nästa vecka, bara jag blir helt frisk först.
     
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0