- Måndag

Gick upp där runt nio imorse och drog ut på en pw. Käkade frulle när jag kom in igen och fortsatte sedan vidare till gymmet. Rullade till stallet vid ett och idag kände jag för en barbackatur på Royye.
 
Bad mamma hjälpa mig upp ute på gården. Royye är ganska känslig/nervig när det kommer till att vara uppe vid ryggen/rumpan på honom och greja. Man får som alltid tänka på att vara lite extra mjuk och försiktig när man ska upp på honom. I alla fall så skulle mamma kasta upp mig på honom så jag först hamnade på mage. När jag skulle få över benet råkade jag toucha liite över rumpan så han blev rädd och for undan. Gjorde ingen grej av det, utan tog honom bara till pallen där jag kunde slänga över benet direkt samtidigt som mamma stod framme vid huvudet på honom.
 
Gick bara fint, vilket även resten av ridturen gjorde. Skrittade runt slingan och jobbade honom. Från början var han ganska trippig och ville helst få gasa på lite, men efter en stund vände det och jag fick nästan hålla upp nosen på honom när han började slappna av och skritta på lugnt. Riktigt fin.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0