- Cuz we know what's up

Bakat påsktårtor idag och nu är vi lediga till på tisdag, och därefter har vi lov i nästan två veckor. Me likey.  Åkte vidare direkt till stallet och red ut i skogen 40min. Amir kändes lite dryg i munnen, ville bita fast och gärna gå som en giraff, så jag lät honom vara och hade istället som mål att få honom att lyssna ordentligt på skänkeln.
 
Jag vill ha honom lite mer alert och "explosiv" när jag t.ex. trycker på honom framåt på tävlingsbanan, så idag tränade jag mycket på tempoväxlingar. Han fattade snabbt vad jag ville och efter ett tag när jag först samlat honom i galoppen och därefter tryckte på honom framåt så hoppade han nästan iväg i luftsprång. Han tyckte det var buskul!
 
Nu sitter jag hemma och suger i mig en redbull, sedan blir det att pallra sig till gymmet. Här har ni en bild på en av tårtorna jag gjorde idag. Den ska få följa med till mormor som fyller år i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0