- Allting går upp för mig när solen går ner

Igår körde jag in Amir till hippo för lite hoppning på utebanan, och ja, alltså jag drog dit honom. Första gången och det var inga problems. Han står ju som ett ljus min lilla ängel. Nä men så det var kul att ha det gjort nu och det lär väl inte dröja länge tills nästa gång. #vuxenpoäng
 
Amir kändes i alla fall fin. Vi har ju inte hoppat så mycket på sista tiden eftersom det ändå knappt varit några tävlingar i närheten. Men första delen av passet kändes det lite halvers då han inte riktigt var framme och avstånden blev sisådär. Fick väcka upp honom lite och då gick det genast bättre. Hoppade några enkelhinder, nåt räcke på åttvolt, bågar och en linje och la sedan ihop allt till en bana. Så det kändes riktigt bra när vi avslutade. Måste bara tänka på det till på tävlingen på lördag att verkligen ha honom framme, ingen handbroms i...
 
Idag har jag jobbat 7-17 på Maxi. Slängde i mig lite frukt och drog sedan direkt till stallet. Red ut barbacka i skogen och Amir var väldigt pigg och framåt. Lyssnade fint på skänklarna. Blev dock ganska stark emellanåt då jag red på hacket. Red lite lätt i alla gångarter med mycket tempoväxlingar. Fin påni.
 
Kom hem lite efter sju. Har käkat middag och tänkte nu bara chilla innan sängen kallar. Ännu en tidig morgon på Maxi väntar. ciao
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0