21 januari - Spännande ridtur

Slutade vid elva idag och fick hämtning av pappa. Åkte till stallet och gjorde iordning. Red ut barbacka tillsammans med Bitte och vi skrittade mest, bara en kortare travsträcka. Amir kändes pigg och vaken. Allt gick väl egentligen bra tills vi nästan var tillbaka i stallet. IKEA håller ju på byggas en bit nedanför vårat stall och då körs det flera dumprar hit och dit efter vägen, så när vi var påväg tillbaka mötte vi en sån. Amir flippade ur och visste inte riktigt vart han skulle ta vägen. Försökte följa efter Bitte och Iza som taktade förbi dumpern när den stod stilla, men när jag försökte tvinga förbi Amir och vi passerat ungefär halva så fick han frispel och reste sig rätt upp. Hann bara komma ner på marken så stod han rakt upp igen samtidigt som han slängde sig åt sidan så jag åkte av. Fick nå smällar på benet som jag landade på och även nån touch i ansiktet? som jag kanske fick av Amir när han reste sig eftersom jag är rödsvullen på kinden.
 
Hade ju bara en liten bit kvar till stallet så gick sista biten med Amir bredvid mig som hoppade hit och dit. Inte lätt att vara en liten och rädd ponny. Drog iallafall vidare till iksu sedan och gymmade ett tag. Nu är jag hos pappa och bara chillar tüngast. ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0