Årets första hopptävling

Igår blev årets första tävling och även våran första storhästtävling avklarad. Vi började med att starta en 90cm. Han var väldigt fin på framhoppningen i båda klasserna, ganska sprallig och for och bockade lite.
 
I första klassen kändes han helt okej. Lite spänd och stoppade på fjärde hindret. Rätt onödigt stopp egentligen som han nog hade hoppat om jag varit lite mer på alerten. Resten av banan gick iallafall bra.
 
I 1m var han mer avslappnad och väldigt framåt. Lyssnade bra på skänklarna och var med i svängarna. Kom dock nära på fjärde hindret då jag inte hann få tillbaka honom ordentligt så den petade vi. Annars gick det bara fint. Han fick sträcka ut lite i kombinationen, men klarade det bra.
 
Jag är nöjd med resultatet trots att ingen av rundorna var helt felfria. Men det var ju första tävlingen i år så då får det gå lite som det går. Ponnyn kändes iallafall pigg och positiv.
 
Bild från idag. Tänkte försöka få upp honom mer i hullet för nu är han nästan lite tanig. Bara bra om det finns lite extra att ta av när jag vill få mer muskler på honom. Har ökat fodret och även bytt till ett mer proteinrikt. Min fina matglada ponnyplutt klagar knappast. 

Kommentarer
Postat av: Elin

Ni var ju jätte duktiga! :D

Svar: åh, taack elin :')
Emma

2013-02-26 @ 08:46:39
URL: http://eelinmagnusson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0