16 Feb - Gym, hoppträning och övningskörning

Hade ställt väckaren på 06.50 imorse så jag skulle hinna gymma innan stallet, men vaknade redan vid 06 och klev upp då. När jag hade tränat klart blev det hem igen, duscha och käka frulle, sedan åkte jag in till stan med pappa. Var i stallet vid tio och började då göra iordning och packa ridgrejer. Runt halv tolv åkte jag och mamma till hippo med Amir.
 
När jag hoppade fram och det var låga hinder så hade jag gramantyglar, sedan tog jag bort dom. Hoppade några gånger på ett kryss, sedan ett räcke och på en oxer. Sedan några gånger på en linje och la ihop allt till en bana. Fick träna mycket på lång anridning. Hoppade på vanligt tredelat bett och jag brukar ju egentligen ha hackamore för jag tycker han är lättare att hoppa med hacket. Med bett får jag inget i handen och jag kan lätt bli lite för grejig. Är inte helt nöjd med min egen ridning idag. Kom knasigt ibland för att det var svårt att lägga honom rätt när han tog halvhalten lite för mycket då jag säkert gjorde den rätt tydlig som jag får göra när jag har hacket. Men Amir kändes väldigt fin iallafall. Mjuk i kroppen och när jag la ihop allt till en bana i slutet hade vi bra flyt. Red 50min.
 
Åkte sedan med pappa hem igen när han slutat jobbet. Käkade lunch och drog därefter ut och övningskörde med släp. Nu känner jag att det är dags för middag, sedan blir det plugg. bwurkh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0