- Olycka i stallet

Drog iväg till stallet runt ett. Kände att jag behövde komma ut ett tag, annars skulle dagen blivit så jäkla långtråkig. Kom dit och började göra iordning Amir. Några stod i duschspiltan med en häst och skulle ge henne nå medicin vilket den inte uppskattade så mitt i allt bråkande hoppade hästen åt sidan och tryckte in en av personerna i väggen. Slutade med att ambulans fick ringas till stallet, riktigt otrevligt.
 
Fortsatte göra iordning Amir sedan och red ut i skogen. Jag hade kortat stiglädren för mycket på sadeln och frös om händerna som fasen så när Amir höll på och var rädd för det mesta, tvärstannade t.ex i galoppen så jag åkte fram på halsen, så blev jag riktigt less och tänkte bara länga tyglarna och skritta hem. Men istället tog jag några minuter till att lugna mig, längde stiglädren till rätt längd och fick upp lite värme i händerna, sedan började jag om igen. När inte jag var så spänd och irriterad gick det så mycket bättre direkt. Amir blev lite mer avslappnad och rätt trevlig i galoppen. Lyssnade fint på skänklarna och var väldigt framåt. Så gav mig sedan efter ca 40min.
 
Banträning imorgon och jag tror att han kommer vara ganska pigg. Det får han väl vara så länge han använder det på rätt sätt och inte blir spänd och vaken på annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0