Hopptävling i Stöcke

Igår var jag i Stöcke och tävlade med Amir. Trodde att han skulle bli spänd och osäker pga att underlaget verkligen inte var roligt. Stora pölar både inne på framhoppningen och tävlingsbanan, men han överraskade mig och kändes jätte trevlig. Avslappnad, framåt och med i svängarna.
 
I LCn kändes han hela tiden väldigt trevlig och lyssnade bra. Fick dock två stopp på ett titthinder han inte gillade, men sedan hoppade han och kändes lika trevlig resten av banan.
 
I LBn började allt riktigt bra. Tredje hindret var det där titthindret och då hoppade han direkt. När vi kom mot fyran kände jag inget avstånd och gjorde ett jävligt dumt beslut att trycka av honom aaalldeles för långt ifrån. Vilket slutade med att han inte räckte över, fick frambenen på översta bommen och störtdök ner efter hindret. Jag gjorde som en volt nerför halsen, men kom undan med en smäll över ögonbrynet. Amir hade dock lyckats bita upp läppen så han blödde ur munnen. Strök mig från dagens klass för man vet ju inte om dom fått nån annan smäll på kroppen som kommer fram dagen efter.
 
Gör så ont i hjärtat att veta att det var mitt fel. Ibland är det farligt att ha en häst som alltid vill göra sitt bästa. Han hade så mycket hellre kunnat få stanna..

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh.. det där hände mig också (fast på träning) för nån månad sedan.. det är sjukt läskigt. Hoppas allt gick bra!

2012-09-16 @ 19:51:48
URL: http://eelinmagnusson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0