Hemmatävling, söndag

Klockan är snart 02 och jag har nyss kommit hem från stallet. Blev en riktigt lång och jobbig dag, men jag kan ju ta den från början.
 
Var tidigt på hippo för ännu en tävlingsdag. Tyckte Amir såg lite trött ut när vi kom till boxen, men tänkte att han kanske sovit lite. Kändes då som vanligt när jag red fram och vi tävlade en LC. Amir var med på noterna och kändes riktigt trevlig. Gick felfritt och var helnöjd.
 
Var sedan tänkt att jag skulle hoppa en LB+5, men när jag kom tillbaka till stallet efter första klassen så var han inte alls sig själv. Hängig och ville knappt ha en morot. Han höll på lägga sig vilket visade på kolikvarning. Åkte hem med honom och började gå promenader, flera timmar, fram och tillbaka. Han blev piggare, men verkade förstoppad. Vid elva kom Jenny som var underbart snäll och bytte av mig. äntligen kom det en skithög, alltså äntligen.
 
Fick även sällskap av Malin och Josse som kom med snask och skräckfilm och höll mig sällskap i stallet. Fina vänner man har, guld! Gick en sista runda med Amir där kring midnatt och sedan fick han gå in i boxen. Drack bra också. Avvaktade ett tag till, sedan fick jag skjuts hem.
 
Är väl där på morgonen igen och tittar till honom, min fina underbara jättebäbbe.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Skönt att allt gick bra med fina Amir!!

2012-10-08 @ 07:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0