tävlingsresumé 2011

Februari:
Första tävlingen på året var en hemmatävling, Hippo. Första dagen, 26feb, tävlade jag LC med 4fel och red min första felfria LB. Andra dagen, 27feb, nollade jag LC och kom tvåa.


Maj:
Vännäs Ryttarförening 8maj. Tvåa i LC och 8fel i LB. Var nöjd med dagen.


Sikeå Ridklubb 28maj. 4 fel i både LC och LB, men ändå tvåa i båda klasserna.


Juni:
Vindelns Ridklubb 11juni. Sämsta tävlingen någonsin för mig och Amir. Hästen spänd som en fiolsträng och en frustrerad ryttare vilket resulterade i två uteslutningar.


Juli:
Stöcke Ponnyförening, 2juli. Tävlade två LC klasser, 4fel i första och i andra utgick jag. Amir kändes inte som sig själv så efter tävlingen fick han semester.


Augusti:
Surf, 12-13aug. Tävlade en LC första dagen, vinst. Andra dagen blev det en andra placering i LC och en avfallning i LC+5. Var skitnöjd med helgen!


Vännäs Ryttarförening, 27-28aug. Hade ingen bra helg, red som en rutten säck potatis. 4 fel i LC, utesluten LB, 4 fel i LC.


September:
Vännäs Ryttarförening, 25sep. Årets enda klubbtävling. Nollade en LD (cr) och vann LC.


Oktober:
Hemmatävling, Hippo, 8-9okt. Hade en bra känsla hela helgen. Första dagen blev jag trea i LC, 4 fel i LB. Andra dagen knep jag fjärde platsen i LC.


November:
Surf, 12nov. Årets sista tävling som avslutades på topp. Hoppade en LC med 4 fel och nollade LB. Båda rundorna räckte till vinst.


Jag är riktigt nöjd med tävlingsåret som varit. Vi har haft motgångar, men mycket framgångar. Jag har hittat Amir bättre, men har ändå mycket att arbeta med. Det här året som jag har framför mig vill jag jobba mycket med min ridning och bygga upp Amir mer. Jag vill inte känna press för att det är mitt sista tävlingsår på ponny, utan jag vill fortsätta ha kul med Amir och rulla på där allt känns bra. Känns allt som det ska debuterar jag LA, men det tar vi då. Allt som räknas är att ha kul.


Kommentarer
Postat av: fia

Ni har haft ett underbart år, även om du haft vissa motgångar, men du får tänka såhär kommer inga motgångar lär du dig inte något på det heller. skulle det bara gå bra hela tiden , skulle vi ju inte veta vad vi skulle träna på heller! =) Vill du fortsätta träna för mig i år, kan vi lägga upp ett schema tillsammans kolla igenom tävlings terminen o bara gå igenom vad du ska tänka på under ditt sista ponny år?

2012-01-07 @ 09:06:53
URL: http://fia-alltintressant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0