Julklappshoppning 2012

Sådärja, då var det lov då. Hade julavslutning på skolan och slutade runt elva. Drog till stallet och packade iordning, sedan rullade vi till hippo för att vara med på julklappshoppningen. Tävlade först en 70cm och Amir var som skjuten ur en kanon. Han tyckte det var buskul och rundan räckte till en andra plats. Hoppade därefter en 90cm. Amir kändes fortfarande lika pigg och glad. Dock verkade speakern inte märka att hon glömt att ge mig startsignal, men hon trodde det iaf så då blev jag lite psykad och stressad av det när jag red mot start så rundan blev inge bra. Mot trean kollade Amir mot fyran istället, blev vinglig och jag rattade för mycket och bromsade hela vägen mot hindret så det blev ett stopp. Fortsatte, hoppade fyran, såg inget avstånd till femman, fick ett stopp, tog om och kom över det, sedan utgick jag.
 
Kände att det blev bäst så när jag red helstressat och knas, så då nöjde jag mig med det. Ponnyn har iallafall varit toppen. Julklappshoppningen blev årets sista tävling och även min sista ponnyhopptävling ever. Nästa år intar vi storhästtävlingarna tillsammans.♥
 
Nu är det iallafall förkrök här. Folket har intagit mitt place och lite senare rullar vi vidare till femman. Blir kungerz. Trevlig kväll peepz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0