gårdagens tävlingsresultat #2

Igår efter tävlingen var det utgång med tjejerna. Vilt som vanligt. Är dock stört trött idag, men jag har varit lite överallt ändå. Var hos ponnyn på förmiddagen och red ut barbacka i skogen. Märktes inte alls att han varit på en tvådagarstävling, galet pigg. For sedan till Nordmaling innan middagen och red Marias unghäst. Nu ska ni få lite resultat från gårdagen.
 
Började med att rida en LC. Amir var pigg och framåt, men blev väldigt spänd när jag kom in på banan. Dock släppte det direkt när jag körde igång. Han lyssnade på mig i vändningarna, tillbaka och framåt, så det räckte till en felfri runda och en andra plats.
 
I LBn kändes han fortfarande pigg och glad. Blev dock lite ryttarmissar. Halvdålig väg mot ettan, kom nära och rev. La upp tempot mot femman som var vattenmattshindret, fick världens knashopp och rev. Ridningen blev lite stressad vilket Amir kände av så ett stopp på muren, tog om och resten gick bra.
 
Är riktigt nöjd med Amir den här helgen som varit så taggad och positiv.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0