in the happyland

Halihalå! Drog till Willy igår och sov över där. Tog bussen till stallet runt kl11 och red ut på Amir. Blev bara skritt och trav idag då underlaget börjar bli sämre och sämre. När jag började trava var Amir bara emot och spänd. Kämpade på ett tag, men kände hur jag blev frustrerad när inget funkade så då bröt jag istället av till skritt och började om igen. Jobbade honom i skritt och gjorde öppna/sluta/skänkelvikningar för att aktivera honom och få honom att tänka på annat.

När jag skulle fortsätta med traven började jag med lite tempoväxlingar och när han slappnade av fick han trava på. Ska prova ha bomull i öronen på honom nu framöver och se ifall han blir lugnare. Lite drygt när knasponnyn ska bli spänd som en fiolsträng för minsta lilla. Nu ska jag ut och gå, puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0