så överdrivet sugen

Inte lilla suget efter rulltårta! Vill baka, men vet inte hur det är med ingredienser. Måste checka, men innan kan jag berätta lite om gårdagens och dagens ridpass.

Igår när jag var ut i skogen med Amir skötte han sig helt okej i skritten och traven. När vi kom till galoppen blev det något bocksprång i ett byte och några luftsprång när jag skulle fatta galopp. Han höll hela tiden på dra åt vänster mot diket som gick på sidan av vägen. Då vart jag tillslut less på honom och vände honom mot diket. I samma sekund gjorde han världens luftsprång, uppåt/framåt, så han bara fick luft under sig innan vi landade i det djupa, snöfyllda diket. Jag flög som en vante och Amir kravlade sig upp på vägen själv. Tror inte riktigt att Amir förstod att han var lös för han stod bara kvar och gnäggade. Resten av ridturen höll vi oss ifrån alla diken.

Idag var jag också ute i skogen med honom. Passet fick bestå av galoppträning, vilket behövdes. Amir var pigg och lite fjantig för allt möjligt från början, men lugnade ner sig ganska fort ändå och skötte sig fint.

                                        Nu - Cake times


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0