inte fjantig utan anledning

Skola gick snabbt och smidigt idag så nog om det. Är hemma nu och har ganska precis käkat middag. Idag när jag var ute och red i skogen blev Amir fjantig efter ett tag. Han spände sig och höll på en massa. Blev irriterad och fattade inte varför han höll på, men efter att ha ridit en bit till förstod jag. Blev först skiträdd och ba "EN BJÖRN!!", innan jag tillslut såg att det var en älg som gömde sig bland träden.

På hemvägen var Amir fortfarande lika spänd, dragande och ofokuserad på vad jag ville, så jag red en liten extra sväng och lät honom galoppera en bit. Då var han mycket mer avspänd och sökte sig t.o.m neråt, vilket han inte hade gjort större delen av passet då han var spänd som en fiolsträng.

         Nu ska jag köra igång med lite skolarbete. wiiie, alltid lika kul.
       


Kommentarer
Postat av: Hanna

En Bjälg! :O

2011-01-26 @ 21:10:37
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0