surf, check

Nu har jag ridit klasserna jag ska på Surf och jag är riktigt nöjd med helgens resultat. Känns som att jag och Amir hade en liten svacka ett tag, men nu är "gamla Amir" tillbaka och det känns super. Jag har ändrat min ridning lite  och det tror jag han uppskattar. Han har iallafall känts toppen på tävlingen och det har även varit roligt att träffa massa Härnösandare som känner Amir sen han stod hos gamla ägaren. Också mamma och Sofia har varit till stor hjälp♥ Men nu ska jag inte dra ut på det massa, här är dagens resultat.

Började med att tävla en LC och Amir kändes väldigt fin. Han var med på noterna och hoppade shysst när jag tryckte av honom stort. Fick en felfri runda som räckte till en andra plats!

Därefter hoppade jag en LC+5 och där kände jag att han var betydligt tröttare och värmen gjorde honom seg. Tog oss iallafall en bit in på omhoppningen innan bensinen tog slut. Jag försökte trycka av Amir stort på ett hinder och hoppade före honom, men eftersom han var trött och jag inte satt kvar och hjälpte honom så tyckte han att det fick räcka, så Amir stannade och jag åkte av. Menmen, jag förstår Amir. Rider jag inte ordentligt så får jag ta konsekvenserna. Ponnyn är jag iallafall så nöjd med.♥


Kommentarer
Postat av: johanna sällström

SV: ok, har lagt till dig nu så du kan lägga till oss:)

2011-08-13 @ 17:43:19
URL: http://jsjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0