första tävlingsdagen

Ligger i sängen och är rätt nöjd efter att ha tryckt i mig en sallad. Tävlingsdagen är jag väl inte riktigt lika nöjd med. I första klassen, som var en LC, blev det aldrig någon bra känsla. Kom nära/långt ifrån på hindren och Amir var pigg och blev stark emellanåt. Var felfri till sista hindret i grunden då han först blev tittig och stannade, men lyckades tvinga över honom. Eftersom han hoppade från stillastående rev han också.

I andra klassen, LB:n, kändes han inte riktigt framme. Kom nära och rev fjärde hindret, sedan ett fjantstopp på sjätte hindret och tillsist ett stopp på sista hindret som bara var mitt fel. Satt och bromsade hela vägen fram och när Amir tappade fart och stannade kom jag på att jag kanske skulle lättat i handen?! Jaja, ponnyn har iallafall varit riktigt fin på framhoppningen och hade jag fokuserat på lite mer ridning inne på banan hade det nog gått bra även där.

Ska försöka skärpa till mig och köra på en bra runda i LC:n imorgon. yepyep.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0