Tömkörning

Det blev inget tävlande idag. Underlaget var inte det bästa så Sofia valde att tävla en klass. Men det gör ingenting för det kommer ju fler tävlingar. Jag var iallafall på hippo och hjälpte till. Var flagger i LC:n.

Mamma kom och hämtade mig och vi for vidare till stallet. Det var ingen hoppträning för ponny idag, men jag hade fått vara med i storhäst gruppen om jag velat, men jag kände att det inte gjorde nåt om Amir var ledig från hoppningen. Istället la jag på honom en sele och gick ut och tömkörde! Först verkade han fundera lite på vad som var på gång, men han fattade snabbt och skötte sig jätte bra.

Gick ner en stund på ridbanan och lät honom trava några varv. Han jobbade på lugnt och fint och vilade på steget. När han fick ta nåt varv i galopp var lugnet borta och då blev det bara bus. Sen när han kom ner i trav igen så slappnade han av. Han verkade tycka att det var roligt med tömkörning.

Nu ska jag lata mig framför tv:n. pusss/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0