Sista dagen i veckan

Hej! Har chillat och ätit lite Ben&Jerrys efter att ha kommit hem. Nu ska jag berätta om tävlingen. Det blev iallafall inget tävlande för mig och Amir. När jag besiktade honom gick han inte igenom. Jag fick springa tre gånger för veterinären, men nej. Hon sa att han sprang brett med bakbenen och att det såg konstigt ut, men att han inte var halt!? Jag sa att vi hade böjt igenom honom bara några dagar tidigare hos veterinären och att det inte hade varit fel då. Men hon sa iallafall att det bara var att stryka.

Jag ställde in Amir och gick och pratade med min hopptränare Frida. Hon vart lika förvånad som mig och sa att han var ju nyss kollad. Jag sprang med Amir för henne och hon tyckte han såg ut precis som vanligt. Frida sa att han kanske varit lite stel så jag hoppade upp och red honom. Han kändes precis som vanligt, pigg och glad. Frida gick och pratade med veterinären och sa att han såg ut precis som vanligt och att han springer så där, för det gör han! Veterinären sa att visst fick jag springa igen, men hon tänkte minsann inte släppa igenom honom.

Så jag sprang igen för henne, men hon hade som sagt bestämt sig. Hon släppte inte igenom honom. Jag blev riktigt förbannad för det stod en snubbe där som var veterinär assistent och han sa "jag tycker det är riktigt synd när en del ska tävla till varje pris". Så är det VERKLIGEN INTE! Skulle jag veta att Amir inte var frisk skulle jag aldrig aldrig aldrig göra så mot honom. Jag hoppade till och med över hemmatävlingen för att jag tyckte att underlaget inte var speciellt bra.

Men jag fick höra av många att den där veterinären var ruskigt petig och hård. Om hon tycker hästen är skodd fel, eller om en tåkappa saknas så får inte hästen starta. Fick även höra att hon kallas MördarMonika för att hon dömt ut hästar som sedan blivit helt friska. 

Men det blev iallafall inget tävlande.. När jag var i stallet idag sprang jag med honom för några personer och dom såg inget fel. Vi drog in honom till hippo så att Frida skulle få kolla när jag red på volt, men hon såg då ingenting heller. Jag red i storhäst hoppgruppen så jag var med och skuttade lite och han kändes hur fin som helst!

Imorgon ska mamma ringa veterinären och vi hörde av en annan att han skulle komma till stallet imorgon så förhoppningsvis kan han kolla Amir redan då. Sorry för så långt inlägg. Var bara tvungen att skriva allt så ni förstod.
 Amir är mitt allt och jag skulle aldrig göra honom nånting ont.

pusss/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0