1 juni

Hej! Har just kommit hem efter en dag i stan. Slutade runt halv elva och då tog jag bussen in till stan med Amanda. Snälla pappsen skjutsade mig till stallet och då tog jag in Amir och gjorde knoppar på honom, bara för skojs skull (visar bild senare). Och idag var det andra gången jag åkte av Amir! Jag tog ut honom på gården, ställde honom bredvid en pall och hann precis hoppa upp (red barbacka) och då vart han jätte rädd för nånting så han slängde sig åt sidan och då flög jag. Jag hade händerna för ansiktet för jag trodde att jag skulle bli trampad då jag åkte av nästan under magen på honom och hans ben var överallt! Men han stod bara stilla och tittade på mig, stackars lillgubben blev så rädd :(

Iallafall så hoppade jag upp igen och då gick det bara bra. Red ut i skogen 40 minuter i skritt och trav, sedan när jag kom tillbaka till stallet red jag ca 20 minuter på banan och då fick han galoppera lite. Han vart först spänd pga att det stod hinder på sidan av ridbanan, men sedan när han slappnade av gick han huuur fint som helst. Han gick precis där jag ville ha honom, i en låg form
           
Efter ridningen fick han gå och äta gröngräs där mamma hägnat in och jag höll ett öga på honom medan jag åt en rullkebab som snälla mamsen åkte iväg och köpte. Sedan skjutsade hon mig till Ewelina. Vi såg en film som jag ska berätta om senare. Efter filmen drog vi på resturang med Janne och Marianne. Jag var inte alls hungrig, men tryckte i mig lite pizza som Ewe beställde. ;)

Nu vill jag bara ut och röra på mig efter all mat, men jag måste plugga matte.. Ska ta och sätta igång med det nu så bloggar jag senare. pusss/emma

Kommentarer
Postat av: Sofia Nilsson

sv: ja men visst :) känns kanon!<3

loveyahh

2010-06-01 @ 23:05:04
URL: http://sofiansfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0