Lördag

Nu är andra tävlingsdagen avklarad, men jag har själv inte hoppat. Igår efteranmälde jag mig till LB:n som var idag, men bestämde mig redan igår att stryka då jag såg att han var lite gallig i benen. Visst, kan ju vara värmen eller att han stått stilla i spiltan länge, men han fick iallafall stanna hemma idag och det hade han nog inget emot när han fick komma ut i gräshagen.

Iallafall så har alla varit riktigt duktiga idag! Imorgon är första klassen derby final och då kommer dom hoppa ut från banan och hoppa terränghinder. Blev verkligen sugen på hoppa terränghinder så jag tror jag ska dra in Amir någon dag och rida i hippo skogen där det finns. Men det får vänta för nu ska Amir få ta det lite lugnt.
            
När tävlingen var slut åkte jag och mamma vidare till stallet. Amir fick komma ut på en barbacka tur i skogen och jag red barfota. Mys♥ Han fick trava på lite efter sandvägen innan jag svängde in på en åker. Galopperade på en volt och höll honom samlad, gjorde lite byten. Jag ändrade min ridning en aning och det blev till något bättre. Amir gick jätte bra och i en stadig form. Fortsatte galoppera en bit efter åkern och höll honom fortfarande i samlad galopp. Travade av honom och tog sedan en längre väg hem för att skritta av honom ordentligt. Red ca 50min.

Nu ska jag ta en dusch och fräscha upp mig lite! pusss/emma

Kommentarer
Postat av: jessica

säg till om du ska ut å hoppa tränghinder i hipposkogen! DÅ vill jag gärna följa :D hhaAHAH

2010-07-11 @ 15:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0