Natural Horsemanship

Hej! Idag har jag varit i skolan och jag har rätt snygga sår på benen efter att ha åkt skridskor, skönt.
Vi fick sluta ca 30-40 minuter tidigare från sista lektionen idag som var SO med Maria.. Hon blev less på oss som vanligt så hon sa åt oss att fara hem.

Mamma var ute och gick med Amir idag så jag åkte direkt hem. Jag hittade en film på youtube som handlar om Horsemanship Horsemanship är namnet för tekniken att förstå hästars naturliga beteenden och signalsystem och sedan praktisera detta i relationen med den egna hästen.



När jag hade Safari gjorde jag lite olika övningar med honom. Jag hade honom lös på banan och ställde upp en slalom bana med koner och la ut bommar. När jag gick/sprang slalom banan följde han efter, samma när vi skulle över bommarna. Stannade jag, stannade han direkt. Om jag sprang så travade eller galopperade han bredvid mig. Safari var riktigt duktig på horsemanship och Tomas som hade sett oss från fönstret var riktigt imponerad och ville att jag skulle ta hans travhästar och prova, haha. Men det skulle nog inte varit riktigt lika lätt som med Safari för hans gamla ägare Sandra hade tränat väldigt mycket horsemanship med honom så han förstod väldigt bra och visste vad han skulle göra.

Nu vet inte jag hur mycket horsemanship Amir är tränad, men jag ska prova lite med honom någon dag. Ska bli roligt att se om han förstår :)
Jag lägger in bilder senare som jag tagit under dagen. pusss/emma

Kommentarer
Postat av: Moa

Vad tycker du om mitt nya smycke som jag fick på alla hjärtans dag? :)

2010-02-15 @ 20:52:32
URL: http://livetommoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0