Dagarna flyger iväg

Dagen är nästan slut och imorgon är det torsdag!
Jag tycker dagarna har flygit iväg denna veckan.
Skoldagen började med slöjd. Sedan hade vi massa tråkiga lektioner, men sista lektionen som var arbetspass behövde vi bara bestämma klasströjorna. Egentligen slutar vi 15.30 idag, men vi fick sluta en halvtimme tidigare så mamma hämtade mig vid 15.00 idag och då åkte jag till stallet och red ut. Det var en pigg Amir som fick komma ut i skogen. Jag lät honom trava en bit och gjorde lite skänkelvikningar, öppna/sluta, halter, backa, tempoväxlingar. Alltså lite lydnadsövningar.  

När jag nästan var tillbaka i stallet kom en travhäst springande bakom så Amir tvärskuttade till. Jag hade långa tyglar så jag skyndade mig att korta upp och gå in på sidan för att släppa förbi dom. Innan Amir fick börja gå igen gjorde jag halt och när jag skulle backa honom lite blev han taggad och stegrade. Haha busponny  :)

Jag fick ett par nya ridhandskar av mamma idag. Lite för kalla för att använda nu, men man fick super bra grepp!
170:- Pegasus Hästshop

Men det var inte bara jag som fick nånting idag. Även Amir fick en liten present ;) Han fick en ny slicksten som luktar mint och smakar ganska sött (hihi jag smakade lite)

Amir tyckte väldigt mycket om den =)

Ska fortsätta se Halv åtta hos mig nu. pusss/emma


Kommentarer
Postat av: Piinky

tack så jätte mycket =)



kram

2010-02-10 @ 21:52:23
URL: http://piinkys.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Prisse fick en som smakade äpple men han höll på att sätta i sig hela på bara nån dag så KC fick snafsa på den istället. för Prisse bet bitar från den medans KC förstod att man skulle schlicka på den :)

2010-02-14 @ 10:39:06
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0