julklappshoppningen

Okej, nu är jag hemma igen och ska berätta lite om julklappshoppningen. Red ju både Amir och Sofias ponny Ramiiro och jag är riktigt, riktigt nöjd!

Amir 70cm- Var som lite lagom på framhoppningen, men ute på banan kände jag hur han taggade till direkt och det kändes jättekul. Han lyssnade på mig när jag tog tillbaka och ökade, verkligen superfin. Rundan blev felfri och räckte till en andra plats.

Ramiiro 90cm- Lyssnade bra på mig och kändes väldigt lugn och avslappnad. Inne på banan gick det super, men mot näst sista i omhoppningen släppte jag i handen så det blev ett stopp. Tog om och då gick det fint igen.

Amir 90cm- Var ganska svårt att hitta ridningen på Amir igen efter att ha ridit Ramiiro och det kändes nästan omöjligt att sitta ned i hans stora gångarter, men underbar som han är skötte Amir sig super bra. Första hindret i omhoppningen tryckte jag av honom typ tusen meter före och Amir verkligen försökte räcka över, men det är ju klart det inte går att klara när det blir så, så det blev en rivning, men resten av banan gick sååå bra!

Båda ponnysarna kändes super fina och jag är väldigt nöjd med detta tävlingsavslut på året. Har film från varje runda, men bjuder på första klassen, 70cm, ikväll. Enjoy♥


Kommentarer
Postat av: anonym

Kan du inte lägga ut filmen med ramiiro?

vill jätte gärna se den

2010-12-19 @ 23:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0