Den mystiska pizzan

Okej, nu ska jag berätta en väldigt mystiskt grej.
Jag kommer hem efter skolan och mamma är redan hemma. På bänken i köket ligger ett bakplåtspapper med ett avtryck av en pizza. Mamma frågar om pappa gjort pizza på morgonen, men det vet jag att han inte gjorde för jag åkte med honom på morgonen till skolan. När vi öppnar kylskåpet ligger en tredjedel av en pizza där och vi börjar misstänka att Carl, min brorsa, är den som ligger bakom pizzan, men vi kommer på ganska fort att det är salami på pizzan och Carl är vegetarian. Så vem är denna pizza ätare? Hm, mystiskt....

Nu till annat- idag var sista inlämningsdagen för novellen, men såklart glömde jag den hemma så jag ska maila iväg den till biblioteket (dom som har novelltävlingen), men jag ska först finslipa den en sista gång. Jag säger god natt nu och hoppas ni fått en bra start på veckan. pusss/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0