jag stadsbo?

ja just nu iaf, ewelina tog bussen till sundsvall idag på morgonen och nu sitter jag ensam på hennes rum.
ska sova här inatt, gör det pga praoen och då får jag sova lite längre hehe..
var på stan vid 07.30 och då traskade jag & ewe till donken och käkade en toast, ewe bjöd :)
sen gick vi skilda vägar, ewe mot busstationen och jag mot konditoriet.

var på konditoriet vid åtta, fick göra lite olika bakelser, nån bakelse som såg ut som ett äpple, bullar, doppa biskvier i choklad och lite annat, så svårt att förklara när jag inte vet vad bakelserna kallas.
men igår på konditoriet blev jag lite fundersam, hon som hjälper mig sa att jag skulle baka anis bullar, men jag tyckte hon sa anus bullar så då var jag tvungen att fråga vad hon sa och då sa hon anis bullar igen, men jag tyckte fortfarande att det lät som anus bullar!!




efter konditoriet tog jag mig en promenix till stallet, red ut i skogen på Safari. han var jättefin och lyssnade
super bra, tränade övergångar, halter, ökning/minskning. han var riktigt fin.
Pompe tog jag in och borstade, stackarn,råkade ge han en stöt på nosen när jag skulle klappa han och då blev han jätterädd för mina händer. innan jag for från stallet gick jag in i boxen till honom och gav honom morötter och då tyckte han om mina händer igen. ;)

igår red jag Safari på hackamore och han gick som bra på det tycker jag, men det är nog inget jag vill börja rida han på då han söker sig väldigt mycket neråt och jag vill hellre att han ska uppåt.
men jag kan ha det o rida på hemma ibland.

hade inte så mycket mer, blir väl att se några avsnitt Gossip Girl på datorn innan sängen ikväll.
hoppas alla haft en bra onsdag. pusss/emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0