blåsig dag+cross betyder galen häst

skriver snart om rubriken,börjar med lite annat.
idag blev det skola, hände inget spec. är verkligen skit mycket i skolan just nu, har typ 6 prov!
tog 15.15 bussen in till stan och mamma kom och hämtade mig vid busshåll platsen och körde mig
till stallet. det var&är blåsigt ute och ponnysarna kan bli rättså tokiga då.
jag gjorde iordning Safari och red ut, hann en liten bit sen stog det en cross parkerad på sidan av vägen.
Safari är skiträdd bara för cyklar och han blev riktigt rädd för crossen. jag hoppade
av och ledde honom förbi "faran".

jag klappade honom för att han varit så modig sen hoppade jag upp och red vidare. när jag hade ridit ett tag och det var en kurva en bit fram så kom plötsligt crossen sladdandes i kurvan och Safari dog nästan när den nu var i
rörelse!
när cross snubben fick syn på oss vände han och körde iväg. saffe stog kvar som fastvuxen i marken.
jag väntade bara några sekunder sen kom explosionen! han hoppade upp i luften några gånger
sen hoppade han över ett dike, över några buskar och tillsist ner i ett dike och så upp igen ut på en åker. det fanns en väg ut på ridvägen igen så jag tog den. jag böjde mig ner och tittade på hans ben så han inte hade gjort illa sig
,men det var lugnt.. resten av ridturen hade jag en sjukt spänd & tittig häst. väldigt drygt!
tillbaka i stallet blev det att natta pållarna och ge dom mat.



på vägen hem tvingade jag pappa att stanna till på H&H för jag hade spanat in en skit snygg kappa!
jag gick in och provade den,men jag köpte den inte. blir att kolla på lite andra jackor, har ju presentkort på lite affärer.
nu ska jag se Blood Diamond som jag är tvingad att se av min SO lärare.
hoppas alla haft en bra dag. pusss/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0