Äntligen fredag!

ja, äntligen fredag och helg igen. det har varit en bra dag. skolan var rätt chill.
första lektionen var SO, det bjöds på rulltårta och saft och vi fick även tillbaka proven. 60/62p, yay!
efter SO:n hade vi först engelska sedan svenska. efter lunchen var det sista lektionen, hemkunskap.
i början av lektionen kaxade Anton så det blev lite tvålkrig,nog om det.. idag på HK:n blev det att göra köttfärssås & makaroner + bröd.
hejdå skolan!
hej stallet!
började med att rida ut på Safari. gjorde massa mjukgörande och övergångar så jag kände att han lyssnade. han gick bra och lyssnade, kunde vara lite dryg i munnen ibland, men annars var han trevlig. tog det rätt lugnt, pga att det blir tävling i stöcke imorgon. återkommer om resultatet imorgon.

när jag kom tillbaka med Safari så ställde jag in honom och gjorde iordning Pom. Red ut på en barbacka tur och nu har jag börjat rida honom på hackamore och det går han verkligen skit bra på. han lyssnar mycket bättre på hacket än på bett. han blir så mycket mer avslappnad!
var ute och skrittade honom ca 35 min.
efter stallet har jag inte gjort något vettigt alls. har tagit massa bilder från idag, men orkar inte lägga in nåt nu för jag sitter inte vid min bärbara och när jag har bärbara så använder jag bluetooth.

juste, torsdagsträningen gick bara bra. efter halva träningen tyckte Anna att vi skulle sluta med Safari för att han hoppade så fint. men vi fick ta 3 hinder som stog på båge som avslutning, men jag fick hoppa dom på en rak linje så att hindrena blev liksom snea, svårt att förklara, hade tänkt lägga ut bild men det vill inte funka..
aja, nu ska jag se tv sen blir det att sova så man orkar upp imorgon.
ha det bra, pusss/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0