två hästar i en smäll!

kom till hippo ca en&enhalvtimme före träningen och jag hade inte så mycket att göra så jag traskade iväg till lillaridhuset och där red Mickiz runt på sin Livingstone. tittade när hon skuttade över några sockerbitar och red runt.
när hon ridit klart hoppade hon av och frågade om jag ville rida.
 
< FINA LIVINGSTONE >

blev lite nervig pga att jag inte ridit storhäst på hundra år och han är en stor häst!
men det gick bra, hade super härliga gångarter!
blev lite kär i honom och jag sa till mickiz att om han var borta imorgon var det inte jag som tagit honom!!




efter att fått rida Livingstone skyndade jag mig iväg till min lilla skrutt och gjorde iordning honom.
han hade såklart lagt sig ner så han var alldeles spånig, naw..
när alla grejer var på och vi hade kommit oss iväg till lillaridhuset satte jag mig upp och red fram,
pigg & glad var han!

en av övningarna idag var att man skulle hoppa ett hinder som stog en liten bit ifrån väggen på långsidan, man skulle hoppa hindret sedan svänga en snäv sväng mot mot väggens håll och rida tillbaks(hoppas ni förstår,svårt att förklara)
sedan gjorde vi det till en tävling(den som kunde svänga snävast), gissa vem som vann alla tre ronder?;)
efter den lilla tävlingen blev det att hoppa bana, blev nåt helikopterhopp, men annars gick det bra, lyssnade väldigt bra framåt.
så det var den träningen, efter att ha hoppat banan en gång så travade jag av honom sen bar det av hemåt.



för övrigt så sitter jag och äter min "middag/kvällsfika" nu som består av popcorn. ;)
var inte så mycket mer..
 tog lite bilder från Mickiz och la ut här så ni får se hur han ser ut.
har inga bilder från träningen. hoppas ni haft en bra helg! pusss/emma


Kommentarer
Postat av: Krystal

gud vad läskigt det ser ut gumman! :O

2009-10-04 @ 22:32:56
URL: http://stardustbaby.blogg.se/
Postat av: miickiizzz

Hihi :D Du var så duktig såå!

2009-10-04 @ 22:52:44
Postat av: My

så fina :D

2009-10-04 @ 23:38:20
URL: http://myjosephine.blogg.se/
Postat av: thaikalle

Vilka fina bilder

2009-10-05 @ 06:59:02
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: Krystal

oooh vad duktig hon är! jag är jätterädd för hästar så jag skulle aldrig våga göra nåt sånt haha!



tack gumman! hur är det med dig då ?<3

2009-10-05 @ 22:44:31
URL: http://stardustbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0