svar!

Postat av: lotta

hur fan kan man skicka sin älskade häst på SLAKTEN?
finns faktiskt så man kan kremera hästar, fick göra det med mitt gamla sto för några år sen.
Hällre kremering än slakt, tycker det är djurplågeri !

svar;
Jag har faktiskt tänkt på kremering, men tydligen kostar det flera tusen att kremera
en häst så det blev ett nej när jag frågade om det.
det finns inte mycket jag kan göra
då jag bara är ett barn,
så därför måste det bli slakt, för annars 
tycker jag det är djurplågeri om han ska
gå och ha ont!

 

Pom Pom är mitt ALLT! 


Kommentarer
Postat av: Hanna

En död häst lider inte.

Jag menar ni har gjort verkligen allt ni kunnat för att han sa bli bra igen... Det är inte många som skulle låta en häst vila 1 typ 1½ år för att EVENTUELLT bli bra igen...

Det är ett jättetråkigt beslut men tvr så verkar det vara det enda rätta.

2009-10-26 @ 23:30:22
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: sandra

Den där Lotta kan knappast ha haft mycket med djur att göra. I bland måste man ta svåra beslut. Som Hanna skriver en död häst lider inte, varken av att bli slaktad eller kremerad. Det viktiga är hur hästen har haft det innan, att den har haft ett värdigt och bra liv. Jag tycker det är "människoplågeri" att hoppa på en ung tjej som just ska mista sin älskade häst och anklaga henne för saker som man inte vet något om. Jag stöttar dig Emma!

2009-10-27 @ 12:37:38
Postat av: Anonym

Jag måste bara skriva ett inlägg här.. Alltså den här tjejen tycker att det är djurplågeri, men hon tycker det är mer okej att BRÄNNA upp sin häst?



Inte för att något av alternativen är djurplågeri.. Men varför tycker hon att det är mer okej med det?

2009-10-27 @ 17:14:26
Postat av: Arne Fy

Kan bara hålla me, har hästen haft en tjej som Emma så är den den i himmeln nu.....

2009-11-13 @ 23:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0