praodag onsdag

idag har det inte varit speciellt stor skillnad från gårdagen. gick upp 05.40 och var i travstallet runt 06.30.
började med att mocka sex boxar, sen fick jag borsta lite hästar, sopa och hjälpa till att sela en häst. det var väl i stort sett allt. jag har fortfarande inte fått rida eller köra någon häst, ärligt tror jag inte heller att jag kommer få göra de.. och kommer jag inte få göra de kommer jag ångra mig as mycket att jag praoade hos Krister. hade kunnat vara i andra stall och fått göra sååå mycket mer!
alltså när man praktiserar är det väl för att man ska få se hur det går till, lära sig och bli bättre på saker. jag tänkte att Kristers stall säkert skulle bli bra för att få lära sig mer om trav och lära sig köra mer och så, men jag har ju knappt varit i närheten av hästarna känns det som.. mocka kan jag redan och sopa är ju inte speciellt svårt heller.
men jag ska försöka hålla mig positiv och jobba på, än är inte veckan över.

mamma hämtade mig 13.30 och vi for till stallet på teg. medans mamma mockade fick jag rida Qetesh för andra gången. hon var väldigt snäll och duktig, tränade lite halter och att hon skulle stå still på lång tygel och hon fixade det jätte bra. Qetesh brukar annars ha lite svårt att stå still så det är bra träning för henne.

efter teg stallet bar det av hemåt och jag cyklade till min lilla heffaklump. safari var piiigg och ville inte stå still på gången, han tryckte in mig i väggen en gång så jag fick säga till honom och då skärpte han sig. jag red ut i skogen. saffe skötte sig väldigt bra och tog galoppen direkt. han är pigg&glad=)
imorgon blir det kanske att fara och träna lite lätt. beror på om pappsen hinner hem från jobbet. skriver isf om de imorgon.

pussssssar! // emma


V A C K E R T

har fortfarande inte fixat in några bilder på pållarna på min bärbara dator så det får bli den här mysiga bilden:)

Kommentarer
Postat av: Linda

Krister är Speciell!

Hoppas verkligen du får köra eller rida, du borde ju kunna köra Deana?? =O

Fråga om du kan få köra??

Hur gåre med den andra bruden? Rebecca? ;-)

Jaja, men nu vet du ju hur Krister är och hur han jobbar xD

2009-05-07 @ 08:31:36
URL: http://hastalskarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0