hejhopp

sitter just nu i soffan och skriver, och huuur kan jag göra det? jo jag har fått en ny bärbar dator av pappa!!
men iaf, idag har det inte hänt så jätte mkt. dagen började med skolan, vi hade HK men vi lagade ingen mat, istället satt vi i datasalen och gjorde en asdryg grej. man skulle skriva in alla ingredienser till en maträtt och skriva hur mycket man skulle ha av varje sak, det var drygt och svårt att fatta.
efter skolan har jag inte gjort mycket alls. somnade i soffan sen vaknade jag när mamma kom hem. har inte varit nåt till stallet idag, safari gick in tidigt idag. och om nån tänker "men va, måste hon inte mocka o fixa stallet?"  & nej, dom som har stallet mockar o fixar allt sånt åt mig, lyxigt värre.

imorgon är det lördag och jag vet inte vad jag ska hitta på. det blir väl att rida safari,sen så är jag väldigt sugen på att fara och hälsa på pompe i vindeln..
på söndag blir det umåker, det är hästloppis och jag ska stå med mamma o sälja grejer.. sen blir det nog att köpa lite grejer också, om jag hittar nåt förstås. och jag ska tjata på mamma att jag vill rida hennes häst Qetesh. haha men hon är inte så positiv till de, hon tycker att Qetesh är så pigg. hos hennes förra ägare blev hon riden fyra gånger och två av gångerna blev dom avkastade. men mamma har faktiskt suttit på henne i stallet två gånger och då har hon bara varit snäll, men får väl se hur det blir haha.

nu har jag inte så himla mycket mer, och jag har tyvärr inga bilder att lägga ut för jag har inte hunnit lägga in nå bilder på datorn än. men det kommer bilder senare.
aja, ha det så bra så länge! hejsvejs //eeemma

pompom&safari ~ my all

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan!

Googlade på skoj på min häst och hittade ett likadant namn i din blogg :)
Är Qetesh du skriver om ett brunt varmblod?

Mvh Maria

Svar: Ja precis det var min mammas häst för några år sedan, vad roligt att du skriver! Vem har du köpt henne av och vart står hon nu?:) /mvh Emma
Emma

2015-06-16 @ 22:37:50
Postat av: Maria

Va kul!
Kanske jag kan få fram lite om henne nu då :)
Jag köpte henne 2010 av en Caroline Tobiasson.
Hon hade tydligen köpt henne av någon Jessica.

Dom hotade med att ta bort henne om inte jag tog henne, så det blev en liten panik affär. (Hatar när folk hotar med att ta bort hästar bara för att)

Nu finns hon på Åland (en ö mellan finland och Sverige)
En bestämd dam men gudasnäll :)

Har ni nå bilder på henne från när ni hade henne?
Tävlade ni med henne på travet eller hade ni henne som ridhäst?

Svara jätte gärna till min mail
[email protected]

:)

2015-06-20 @ 21:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0