en krok & fyra raka

Men heeej, god morgon världen. Vilken suprise att ni fortfarande kollar in varje dag trots att det var en månad OCH två dagar sedan jag skrev ett inlägg sist. Lite grejer har ju hänt iaf..
 
Vi har skaffat katt! Har funderat på katt ett bra tag, men har varje gång lagt tillbaka tanken på hyllan, men nu ville jag göra den till verklighet för husdjur är ju underbart. Så nu har vi en liten Frank som bott med oss i ungefär en månad skulle jag tro.
Harry tränas på och känns bara fin. Vi hade sista hoppträningen igår som bestod av studs, en "läskig" oxer med tigrar, en trekombination och som avslutning körde vi sockerbitstävlingen. Då läggs det ut en rad sockerbitar och varje gång man hoppat den tas det bort en bit tills det bara är en sockerbit kvar. Harry klarade tills det var två sockerbitar kvar och tyckte övningen var riktigt rolig. Alla hästarna blev som på tårna, och ja, även ryttarna!
 
Nu är det istället mycket fokus på vinterträningen. Han blir ju 5 år nästa år och då kommer han kunna vara med från början av tävlingssäsongen. Tills den börjar vill jag försöka ha honom i bättre form. Bort med lite hökagge och fram med mer konditon och styrka. Idag blir det faktiskt både tandläkaren och debutrakning för Harry så får väl se vad han tycker om det..
Och annars det övriga i livet rullar på. Jobbet går bra och schemat kring jul som nu kommit ut blev jag supernöjd med. Jobbar julafton och dagen efter, ledig helgen och ledig nyår. Drömmen! När det kommer till träningen har jag börjat komma igång igen efter ett uppehåll pga förkylning. Segt att "börja om" igen, men det blir ju så ibland.
 
Senaste nyheten är väl att vi har flyttat! Den lilla ettan jag bott i sedan våras är nu utbytt mot en tvåa. Känns riktigt skönt att bo större, men nu är det bara att börja packa upp allt samtidigt som vi även ska få upp julpyntet. Cosy-times. Aja, gym nu - stall sen och därefter kvällsjobb. Haane folket.
 
                                                        Peace x2!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0