pigga pluttponny

Är precis hemkommen efter en dag i stallet. Ponnyn skötte sig aningen bättre idag, men var överdrivet fjantig för allt runt omkring vilket störde väldigt mycket. Hann bara galoppera några steg så fick Amir syn på nånting och tvärstannar till. Blir tillslut bara less på honom för det blir ett sånt himla oflyt när han håller på och när han känner att jag blir frustrerad blir han bara ännu mer spänd. Ond cirkel de där... Men han kanske bara håller på lite extra nu när han är pigg, vad vet jag.

En sak jag vet är att det kommer bli SJUKT skönt att få rida i ridhus imorgon då hoppträningarna kör igång igen. Kulkul! Amir fick sig förresten också en klippning av man och svans idag, vilket behövdes märkte jag då jag fick klippa ungefär hälften av längden. Nu ska jag gå och leta reda på nåt ätbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0