praodagarna v19

nu vecka 19 har jag prao hela veckan. första dagen var igår och jag praoar hos Krister Söderholm, travtränare.

måndag:
dagen började med att jag steg upp 05.40 och var lagomt pigg. jag drog på mig stallkläderna och åkte med mamma till Kristers stall. där fick jag börja med att mocka fyra boxar. sen fick jag borsta hästar, duscha en häst och fylla på spån i boxarna. sen fick jag inte göra så mycket mer! så då gick jag mest runt och gjorde ingenting, rätt tråkigt. det fanns ju lite folk man kunde snacka med där,men ja.. det fanns inte så mycket att göra och krister gav mig knappt nå uppgifter så det sög. jag jobbar hellre än bara gå runt & inte ha något att göra.
jag slutade kl 14.30 ungefär, och då tog jag en promenix till Pegasus Hästshop. mamma kom dit och jag fick en ny jacka.
tillsist bar det av hemåt. det var så tråkigt väder så Safari fick vila.
på kvällen åkte jag och pappa in till hörnefors, drog in en sväng på ica, skulle o hälsa på farmor på hemmet så vi köpte blommor + så köpte jag en vas till mamma.

tisdag:
det blev tidig morgon även denna dag, 05.40.
jag åkte med mamma till Krister. fick börja med att mocka sex boxar, efter det fyllde jag spån och det var som inte så stora flarn eller vad man ska säga , det var rätt små bitar så när jag fyllde hela kärran blev det sjuuukt tungt. har riktigt ont i armarna nu. efter det tvättade jag träns, sen fick jag inte göra så mycket mer.
mysigaste hästen där är lätt Digital Watermark. jag vill bara ta med honom hem!
nämen som jag skrev så fick jag inte göra så mycket, men det är tur att det finns lite folk som jobbar där som man kan snacka med. när jag satt och åt lunch var det två stycken som också åt. dom var riktigt härliga, kunde inte låta bli att garva, massa galenskaper berättade dom. oxå var det en snubbe som var riktigt trevlig o glad.
haha, ajuste. jag blev erbjuden en häst också. en av dom som jobbade där frågade om jag var sugen på en 7åring, hon tyckte att jag kunde passa bra för att jag är kort o hästen var inte så stor. haha najs.
mamma kom och hämtade mig runt två idag.
när jag kom hem tog jag moppen till stallet. for ut på en tur i skogen med safari. och idag blev det faktiskt ett tjurbråk, och saffe som inte har bråkat på jätte länge. men såhär var det; jag skrittade på en raksträcka och längst bort på raksträckan var det en snubbe som hade massa hundar som sprang runt lösa. safari vill alltid stanna och titta en stund om han inte vet vad det är och det gjorde han,men då var jag lite för snabb med skänkeln och då vart han typ sur för att han inte fick stanna och kolla så då flög han rätt upp i luften och landade i ett igenfyllt dike, så han fick gegga lite uppöver hovarna och det var ganska tur ändå för då kunde han inte få till nå riktiga luftkonster så då hann jag samla ihop honom och fick fram honom och när han väl skrittade på fram så berömde jag honom. resten av turen gick super! han lyssnar mycket bättre på skänklarna nu än förut. han tog galoppen direkt & rätt galopp. duktig kille :)
så det var väl min dag. har bara varit hemma och degat annars,men nu ska jag gå och se tv sen blir det att sova. tidig morgon imorrn igen, sssuck!
aja, hare bra! pussssar / emma


Kommentarer
Postat av: Pekka

Verkar värsta kul med hästar. Jag har moppe nu men jag tror jag ska byta in den till en häst. Hur mycke tar en häst per dag? Kan man ha den i garaget. Någon som har tipps?

Pekka

2009-05-06 @ 09:29:03
Postat av: Lill-Fia

Hörudu Pekka du verkar ju helt väck i kolan. Tror du en HÄST år någon jvla maskin?? Va? En HÄST är ett vilddjur som springer på savanen, den går inte på bensin. Den dricker vatten och äter myror och annan vegitation.

Lill-Fia///\\\ Roules

2009-05-09 @ 17:47:03
Postat av: emma

haha jag kan inte göra mycket annat än skratta,men det är iaf kul att ni komenterar:)!

2009-05-09 @ 23:27:17
Postat av: Pekka

Jag har väl inte sagt att hästar är som moppar - det finns inte ens någe styre på en häst. Kan ingen ge mig tipps eller låta mig komma och provköra en häst. Någon som ställer upp?



Tjena/Pekka

2009-05-09 @ 23:34:48
Postat av: Lill-Fia

Du Pekka - lägg in din DNRnummer på din URL så hör jag av mig. Jag har en ardenner som heter Zorken. Han är 17 år du kan få "provköra" honom om du vågar.



Lill-Fia

2009-05-19 @ 20:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0