Onsdag

Börjar skriva några rader om i söndags då jag var och red Harry på hippo. Han skötte sig riktigt bra, man känner att framåtbjudningen bara blir bättre och att han blir mer och mer alert. Han känner sig nog starkare i kroppen redan nu. Vi skuttade några gånger över en oxer med grind och även en oxer med prickiga bommar. Inte ett dugg spänd eller fundersam. Det som blir att tänka på är att försöka ha samma tempo hela vägen och att han inte ska bli vinglig, men det var nu tredje gången vi hoppade och han sköter det hela hur bra som helst. Coolaste killen.
 
Igår var jag ledig. Tränade på förmiddagen och drog sedan till stallet för att rida ut. Red runt slingan och man kände överskottsenergin i Harry. Lite på tårna och ville hellre få springa på lite, men underlaget tillät inte så mycket. Jobbade honom i skritten och efter en bit blev han hur fin som helst. Frustade och kände lugnet. Sista sträckan gjorde jag några tempoväxlingar i skritt och trav för att se om han var med och det var han. Höll en stadig form i av-och ingångsättningarna och tassade fram i samlad trav medans jag satt ner på honom och behövde bara ge små hjälper när jag ville nåt. Riktigt roligt att få rida en så fin och lättlärd häst. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0