- Flygtur på min lediga dag

I tisdags hade jag min lediga dag från jobbet, vilket jag har varannan vecka. Men den blev inte riktigt som planerat. Hade tänkt hinna med både gym och stall så som tur var vaknade jag rätt tidigt. Bra väder och solen gjorde mig pigg direkt så jag klev upp och åt en liten frukost innan gymmet.
 
När jag cyklade mot gymmet och precis passerat Motorcentralen rullar en bil ut från parkeringen och ut på cykel/gångvägen som han ska korsa innan han svänger ut på vägen, men då missar han att jag kommer cyklandes i fullfart och rullar ut mitt framför mig så jag smäller in i huven och flyger över. Landar på huvudet ute på vägen och allt går på en sekund verkligen. Sätter mig upp och fattar ingenting. Kändes som ögonen snurrade och huvudet gjorde helt stört ont. Först huvudet, sedan knät som mest troligt fick en smäll från bilhuven. Ambulansen var där på några minuter och snabbt låg jag inne på akuten. Var helt säker på att knät var pajat på något sätt. Mest rädd var jag för att det skulle bli något kroniskt.
 
Huvudet kollades på första avdelningen av en läkare. Inget mer en än redig bula. Inte ens hjärnskakning så det var jäkligt skönt. På nästa avdelning kom en annan läkare och kollade de andra delarna av kroppen som gjorde ont. Knät, handleden och axeln som allt också röntgades. Efter kl16 fick jag lämna akuten med en mör, men ändå hel kropp. Sjukt glad att inget var sönder och att allt kommer vara bra på en vecka ungefär. Verkligen tacksam då det hade kunnat gå så mycket värre.
 
Så igår blev det en dag hemma i sängen med Sex and The City-maraton. Tillbaka på jobbet idag och även en lite lugn sväng på gymmet. Promenerade dit, haha. Imorgon åker jag till Stockholm tillsammans med Robin. Kommer bli riktigt kul och mysigt. Länge sedan jag var där nu. Dock bör jag börja packa nu för det kommer inte hinnas med imorgon. Glad Påsk förresten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0