- 20 Oktober

Igår blev det bara lugnt. Var i stallet mitt på dagen och red ut i skogen. Red i nya sadeln mamma köpt av en som heter Lamia. Lamia hade specialbeställt den så den var gjord för henne, och den passar riktigt bra även för mig då vi nog är ungefär samma längd. Eftersom jag inte har världens längsta ben, duuuuh, så brukar inte mina knän nå fram till stöden på sadeln så igår var det liksom "Aha, så det är så det ska kännas.."
 
Så jag är riktigt nöjd med sadeln. Var dock inte nöjd med Royye som var bra billig där ett tag. Höll mig på rundbanan och red några galoppintervaller på ena långsidan. Från början var det bara bråk. Han ville inte ta rätt galopp, sparkade, blev rädd för allt och inget, taktade, fattade galopp själv från skritt and so on. Längde tyglarna och skrittade en stund, sedan började jag om igen och det blev bättre iaf.
 
Resten av dagen hände inte mycket. Köpte lite smågodis och låg i soffan framför tvn. Idag gick jag upp vid halv tio och gick ut på en pw. Blev en sen frukost och snart blir det att rulla mot stallet. ciao
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0