9 mars - Hopptävling på Hippologum

Har varit på hippo idag, hemmatävling med alla storhästar. Det har varit en lång, men rolig dag. Men skitsamma, nu ska jag berätta om klasserna.
 
Började med att hoppa en 90cm. På framhoppningen kändes Amir väldigt avslappnad och lugn, kanske lite för lugn, men på banan kändes han mer lagom. Han lyssnade bra och hängde med i svängarna. Felfri runda.
 
I andra klassen, 1m, gick det väl inte helt enligt planen. Petade tvåan och fick även nå stopp. Överlag är jag nöjd med hur Amir kändes. Han var fortfarande lugn och avslappnad, men jag tror att min ridning blev lite för "snäll" när han kändes som han gjorde. Mesvarning. Gör om - gör rätt helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0