- 5 juli

Igår jobbade jag 8-17 på Maxi. Blev sedan stallet direkt efteråt för att rida ett pass på banan. Hade febervibbar och halsont så mitt tålamod var sådär. Amir kändes seg, dryg i munnen och ungefär lika slö som jag själv kände mig så det fick bli ett ganska okomplicerat pass. Stod upp och galopperade runt på en stor volt. Fick knappt ta något i honom så jag hade nästan ingen kontakt i munnen och rätt långa tyglar och med det var han nöjd. Avslutade med att galoppera på en åttvolt över en bom i mitten och då vaknade både han och jag till lite iaf.
 
Idag har jag jobbat på Nybro, 05.30-14.00. Blev stallet efteråt och idag höll jag mig på rundbanan. Gick verkligen mycket bättre än igår. Amir var framåt, mjuk i kroppen och lyssnade jättebra på skänklarna. Blev dusch och schamponering efteråt. Klart ponnyn måste va fin till morgondagens tävling i Nordmaling. funfun!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0