måndag

Slutade redan lite över tolv idag. Hann komma hem en stund och käka lunch, sedan när mamma kom hem åkte vi till stallet. Red ett ordentligt pass på banan och i skritten var han fin, men seg. I traven började han bita fast i bettet och hade fortfarande handbromsen i, så jag började göra serpentiner och överböja honom i varje sväng för att få honom mjuk och det blev han. Fick även rida med uppknutna tyglar ett tag eftersom jag håller på och smyglänger. Är ju inte tömkörning jag håller på med så någon måtta får det vara.
 
Han kom iallafall igång i traven och kändes väldigt trevlig. I galoppen tyckte han att det var jobbigt att gå samlat och på lite mindre volter, men kämpade på bra och det känns att han blivit starkare i samlingarna. Stod upp i galoppen sista stunden och lät honom rulla på, på en åttvolt. Då hade han kommit lös ordentligt och var väldigt fin. Red 70min.
 
Nu ikväll har jag hängt med Malin till hennes gym och jobbat armarna lite. Har ju inte varit på gymmet sedan jag blev sjuk förra torsdagen så det var kul att köra lite igen. Nu ska jag ta en dusch och sedan lägga mig. Blir upp tidigt imorgon.. godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0