- don't drop that thun thun thun

Jobbat 6-15 idag och dagen rullade på rätt snabbt. Fortsatte till stallet efteråt och red Amir en timme på banan. Jag har en ful ovana att ha vänstertygeln längre än höger och även att jag tar mer i högertygeln, så jag har verkligen försökt tänka på att göra rätt och ha jämna tyglar + mjuk, stadig hand och idag kände jag verkligen hur bra stödet blev när jag gjorde rätt. Amir som ogärna lägger någon tyngd i handen / stöd mot bettet gjorde det större delen av passet idag och gick stundvis riktigt trevligt. Hittade honom jättebra i skritten, stundvis i traven och galoppen. Kände jag att jag började tappa stödet och glappa med tyglarna så bröt jag av och samlade upp allt igen. Nyttigt pass!
 
När jag kom hem käkade jag middag och hade sedan tänkt pallra mig ut och röra på flärret, men slocknade istället i soffan. Drog mig upp senare och cyklade iväg till coop för en minishopping med Sofia. Nu sitter jag nyduschad och laddar för jobb kl 06 imorgon. ciaobelloz
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0