något mer än bara ord

Amir har ju stått några dar pga att jag först blev sjuk och sedan vaccinerades han, men idag var jag uppe på ryggen igen. Testade ett nytt bett på honom, pelhambett. Har alltid ridit på väldigt "snälla" bett som tredelat och tvådelat. Hoppar ju bara på tredelat för han behöver inget skarpare då.

Men ute i skogen är han så pigg och framåt, speciellt nu när han fått ta det lugnt och underlaget varit kasst (det är ju fortfarande sådär) och när han ligger på i galoppen har jag svårt att få ihop honom. Så idag testade jag pelham.

Jag lät honom jogga på i ett lugnt tempo på rundbanan och första varvet var han lite spänd och nyfiken på annat, men jag hade inte så stora krav heller eftersom han nu vilat, men iallafall så kändes han trevlig på bettet. Kändes inte för skarpt så jag inte hade något i handen liksom, utan han kunde faktiskt ta stöd och jag kunde hålla en mjuk hand, så jag ska fortsätta rida på pelham ute och känna efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0