dressyr/markarbete

Nyduschad, nya mjukisbrallorna är på (hur sköna som helst) och här sitter jag nu framför datorn och knaprar hårdbrödmackor. Sweet. Har ju varit och tränat dressyr/markarbete för Helena ikväll.

När vi kom fram till Ersboda-stallet där vi håller till så fick jag börja med att rida en liten tjurponny, haha. En b-ponny som inte kände för att göra det hennes lilla ryttare ville så då fick jag hoppa upp en sväng. Fick smaka på lite skutt och småstegringar innan hon gav sig. :D

Min fina ponny då. Red travbommar och skuttade över ca40cm hinder. Fokuserade mycket på formen, att han skulle hålla ett jämnt tempo och vara avslappnad. I slutet av passet gick jag in på en volt runt Helena som hjälpte mig jättebra och efter en stund gick Amir hur fint som helst. Verkligen avslappnad, låg form och vilade på steget. 

                                                                     ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0