vakthund i huset

Kom hem för en stund sedan och har inte hunnit göra så mycket. Bamse springer runt i huset, voffar och leker vakthund. Han är knasig den lilla typen.

Ska nu ta och berätta om händelsen på framridningen igår -
Jag hoppade fram på oxern och svängde sedan ut på långsidan. Just när jag svänger ut ser jag en annan häst komma i full galopp och ingen av oss hinner svänga undan så hästarna som galopperar i full fart far ihop med bogarna så det tar tvärstopp. Både jag och den andra tjejen flyger som vantar. Jag gjorde inte illa mig något (känner bara lite i knät idag), men jag vart mest orolig för Amir. Tror luften gick ur honom för han hostade lite.

Jag hoppade upp igen och travade lite. Han kändes som vanligt, lite chockad kanske. Jag provade hoppa något språng och när han kändes som vanligt valde jag att gå in och hoppa omhoppning. Jag var såklart lite okoncentrerad, men min guldklimp skötte sig inne på banan som om ingenting hade hänt.

När jag kom ut från banan sprutade tårarna. Inte bara för att jag hade varit orolig för Amir, utan för att han kunde komma in på banan efter den händelsen och bara köra på fullt ut.

                               Han är verkligen guld värd min Amir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0