Hoppträning

Hoppträningen började med att travhoppa, övergick sedan direkt till att hoppa bana som bland annat innehöll vattenmatta, låda, kombination, båge och linje. Höjden började på 70-80cm och den rundan var inget att skylta med direkt. Blev stopp på både lådhindret och vattenmattan då jag bara åkte och inte var bestämd, knashopp på b-hindret i komb. och ja, oflyt.

Banan höjdes till 1m. Rundan före blev Amir väldigt stum i munnen pga min hand, så för att jag skulle ha kvar honom hos mig blev det att prova lite snabbare "lätta/ta" och det funkade super. Hela banan kändes han jättefin, men för att jag backade honom lite in i kombinationen och inte lät honom hoppa ordentligt in så tog vi om den och det gick verkligen hur bra som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0