Hopptävling i Kågedalen

Nu är man hemma igen och efter en heldag i Kågedalen, Skellefteå. Har hunnit byta om till chillkläder och tryckt i mig en tacopaj. But screw that - nu till tävlingsresultatet!

LC - Amir var spänd redan på framridningen då det var hästar överallt och även jag vart stressad (flashback från krocken i Vindeln) så när vi kom ut på banan var Amir väldigt spänd och regnade gjorde det också som inte var till någon fördel. Men iallafall så tog vi oss runt banan med ett pet på sista i omhoppningen. Amir var väldigt shysst och löste mycket när jag klantade mig.

LB (lagklassen) - Det var mycket färre hästar inne på framridningen och jag satte även igång honom mycket lugnare så att han skulle hålla sig lugn och avslappnad. Det var ju lagklassen så gick först in och hoppade grunden. Hade mycket bättre känsla denna klass och vi blev felfria.

Mitt lag innehöll Elin/Mio, Jessica/Astrid-Cecilia, Linn/Ronja och jag/Amir. Det var bara jag och Jessica som blev felfria så det blev ingen omhoppning med laget, men gick in och hoppade individuellt. Från tredje till fjärde hindret var det en lång galoppsträcka och jag gjorde precis det jag inte skulle göra. Alltså bara rida iväg honom. Så mot fjärde hindret kom vi och fick ett stopp för Amir kände inget avstånd, men man kände att han verkligen inte ville stanna. Tog iallafall om det, han hoppade och sedan fick vi ett stopp på sista också. Tog om och han hoppade. Tror även att det blev något pet.

Felen som blev gör ingenting då jag känner att det var jag som klantade till det. Båda var väldigt trötta efter den långa dagen som hade till en början dåligt väder.

But now to the funny stuff - Trots felen i omhoppningen räckte det till en 3:e placering då det bara var tre ekipage som tagit sig till omhoppning i LB:n. Och till det roligaste - Mitt lag vann omgången, men inte bara det utan även hela div 2!

        Så med mig hem följde 3 rosetter, 1 plakett och 2 pokaler!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0